perjantai 3. syyskuuta 2010

Niin mun tosiaan piti kirjoitella useammin.
Mutta mua harmittaa tässä kun mun kamerani on rikki niin en saa mitään kuvia tännekkään laitettua :(
No mutta. Olen sairaslomalla. Kovien supisteluiden takia.. Eli nyt pitäisi olla aikaam, kirjoittaa tännekkin :) Tai no, olen ollut sairaslomalla ja melkein kaksi viikkoa. Enkä oo kirjottanut, joten laiskuutta tää taitaa olla :D
Tänään oli äitiyspoliklinikalla kontrolli. Kohdunsuu oli pysynyt ennallaan, eli vähän pehmenneenä. Kanava oli pikkaisen taas lyhentynyt viimeviikosta. Nyt ei enää kontrolliin tarvitse mennä. Mutta heti täytyy mennä polille jos tuntuu siltä.
Tää sairaslomalla oleminen ei oo kovin kivaa, kun ei oikein oo mitään tekemistä. Mies on päivät joko koulussa tai töissä. Niin ja kun ei täällä kotonakaan saa oikein mitään tehdä mukamas. Eli en saisi imuroidakaan.
Tänään kuitenkin leivoin, unelmatorttua. Muru siitä ainakin tykkää :)

Tässä lempi ohjeeni: (perunajauhopaketin kyljestä joskus otettu) :)

4 munaa
1 1/2 dl sokeria
3/4dl perunajuhoja
3/4 dl vehnäjauhoja
1 1/2rkl kaakaojauhetta
1 1/2 tl leivinjauhetta

Täyte/vaniljakiisseli:
2dl maitoa
2rkl sokeria
1rkl perunajuhoja
1 keltuainen
1tl vaniliinisokeria
------
75g voita
1/2 dl tomusokeria

taikina uunissaa 225 8-10 min

sekoita maito, sokeri, perunajauhot ja keltuainen kattilassa. kuumenna sekoittaen kunnes kiisseli kiehahtaa. anna jäähtyä välillä hämmentäen. lisää vaniliinisokeri. vaahdota pehmeä voi ja tomusokeri keskenään ja vatkaa seos kiisselin joukkoon. laita kiisseli pohjalle ja anna vetäytyä hetki viileässä.

Namnam. Tosin pohja vähän epäonnistui, mutta hyvää tuo aina on ;)
(Kuva siis ei ole minun ottamani)

Nyt me Nennan ja masuasukin kanssa odotellaan että rakas mies ja isä tulee töistä kotiin :)
Yritän muuten huomenna jos saisin puhelimella otettua kuvia, ja laitettua vähän tännekkin jotain :) Mutta siis huomenna, lupaan ;)
Ainiin ja tunnustuksestakin huomenna, niin on jotain aihetta.. :)

2 kommenttia:

  1. Heippa!

    Ihana ohje, en ole tehnytkään unelmatortun väliin koskaan tuollaista täytettä, nam:)Kyllä kelpaa miehen tulla kotiin, kun ihana vaimo odottaa herkkujen kanssa:)

    VastaaPoista
  2. Hei!

    Suuret kiitokset tästä ohjeesta! Olen etsinyt tätä jo jonkin aikaa. Tein joskus samaa unelmatorttua, kun ohje oli vielä perunajauhopaketin kyljessä, mutta olen sittemmin kadottanut ohjeen, eikä sitä ole löytynyt edes perunajauhojen valmistajan nettisivuilta. Nyt pitää kokeilla maistuuko vielä samalta :)

    VastaaPoista