sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Mökkeilyä ja Mammalaa

Lauantaiaamuna lähdimme kohti minun Mummun ja Papan 60-luvulla rakennettua mökkiä. Tarkoitus oli vähän siivoilla mökkiä kesäkuntoon, sisältä ja ulkoa. Mökille tuli Pappa (mun isä), Akselin enot ja mun serkku sekä hänen mies.


Minä ja serkkuni haravoitiin pihaa ja siivoiltiin mökkiä sisältä. Meidän vastuulla oli myös ruuan lämmitys ja kahvin keittoa. Akseli oli tietty meidän seurana. Poitsu oppi myös tuolla melkein istumaan ilman tukea.. Istuu jo puoli minuuttia, siitä se lähtee! :)
Miehet kaatoivat puita, putsasivat mökin katon ja räystäät..



Tietysti mökillä piti myös ajella isäni mönkijällä, pojat sillä enemmän ajeli.. Minä vaan kävin kerran kokeilemassa, hauskaahan se on ;)



Siivoilut kun saatiin tehtyä, piti tietysti lämmittää sauna.


Ja uimassakin käytiin, talviturkit heittämässä pois, Nenna myös.


Illaksi lähdimme sitten Mammalaan katsomaan Euroviisuja... Ja tietysti Mammalaan viimeviikolla kotiutuneita kanoja ja kukkoa!


Nennaa piti pitää sylissä.. Sitä kiinnosti vähän liikaa nuo kanat. Mies näyttää vähän väsyneeltä päivän hommista, onhan se mönkijällä ajaminen rankkaa ;) Ei vaiskaan, kyllä ne siellä oikeasti hommiakin kovasti teki.



Tänään iltapäivällä suuntasimme kotia kohti, ystävien kautta. Käytiin tarkistamassa heidän uusi koti. Ystävät ovat minun ikäisiäni ja ostivat reilu kuukausi sitten ensimmäisen yhteisen kotinsa. Ja hienohan se oli!

Väsynyt reissaaja

Ystäviltä sitten suoraan kotiin, ranskalaiset ja nakit uuniin ja TV auki... Nyt siis seurataan Suomi-Ruotsi peliä. Täytyy mennä takaisin kannustamaan Suomi voittoon!

2 kommenttia:

  1. Tykkään kovasti sun blogista, olen aika uusi seuraaja :)
    Odotan aina innolla uutta postausta!
    Jatka samaan malliin!

    -Lilli

    VastaaPoista
  2. Pitää vaan jättää puumerkki, että käväisin... Ihana kahlaaja-Nenna.
    Ja poitsulla on muuten ihana Kimperi! :)

    VastaaPoista